ANMELDELSE: REVENGE - ÅRABROT.

På deres nye album er Årabrot hardere og mer agressive enn noensinne.

REVENGE er tittelen på det fjerde albumet til støyrockerne i Årabrot, et av landets både mest produktive og mest eksperimentelle band de siste årene. Musikken til Årabrot er hard, veldig hard. De spiller en massiv form av støyrock som de mestrer til de grader, alt fra gitarlyden til den intense og til tider febrilske trommingen skaper et univers hvor det er Årabrot som er hersker og du er slave. Prikken over I-en er stemmen til Kjetil Nernes (låtskriver, gitarist og vokalist) han presser hvert eneste ord ut av munnen med en intensitet som treffer deg like sterkt hver gang du hører en låt av dem.

På albumet REVENGE har de perfeksjonert kunsten sin. Intensiteten er der, låtskrivingen er på topp og produksjonen er nydelig. Låtene varierer fra knappe 1:28 og 1:30 til 12:36 og 12:19, tilsammen varer albumet i rett under 50 minutter. Låter som The Most Sophisticated Form Of Revenge og Murder er små men hardtslående anfall som griper deg om halsen og presser så hardt de bare kan. Låter som The Dolorous Years og The Pilgrimage er lengre låter som også griper deg om halsen og presser på, men disse lengre låtene leker med deg, de trenger seg inn i hodet ditt og skaper en følelse som kun kan beskrives som frykt, en god form av frykt.

REVENGE er et album du må få med deg om støyrock eller metal er din greie. Både for de som trenger nytt Årabrot materiale de kan fordøye og nye lyttere som ikke har hørt noe av dem fra før av. REVENGE er en perfekt introduksjon til Årabrot sitt fantastiske univers. Albumet slippes 13. September, med andre ord kommende mandag. Alt i alt er REVENGE en fantastisk utvidelse av Årabrot sin katalog, der det føres seg inn i rekken av noen av norsk musikk sine mest agressive og intense album noensinne. Årabrot er kommet for å bli. Løp og kjøp!

Hør albumet i Spotify/WiMP!

Liten bonus, musikkvideoen til en gammel klassiker av Årabrot. Fumble Finger heter låten!