ANMELDELSE: SONGS FROM A SOLITARY HOME - MAJOR PARKINSON.

På sitt andrealbum kjører Major Parkinson hardt og sikkert på med hakket mer paranoia og psykotiske følelser enn på førstealbumet.

I 2008 ga Major Parkinson meg det som kom til å bli det årets beste norske album i mine øyne. På oppfølgeren Songs From A Solitary Home fører de stemningen fra det selvtitulerte debutalbumet videre og utvikler sounden sin flere hakk opp. Lydbildet har blitt mer konsentrert, samtidig som de har gitt seg selv masse rom til eksperimentering og lek. På Songs From A Solitary Home har de alt det et andrealbum skal ha, mer av det samme, pluss litt ekstra. Låter som The Age Of The Paranoia og Simone! er perfekte låter på alle måter, catchy til tusen, både tekst og instrumentasjon er fantastisk, produksjonen er det heller ingenting å utsette på.

Noe jeg legger merke til er at bandet gir seg selv mer rom til å slappe av, der førstealbumet var en rekke eksplosjoner satt sammen i en kaotisk men nydelig pakke er Songs From A Solitary Home mer avslappet, mer eksperimentell og bandet er ikke redd for å prøve nye ting. Ting som synthesizersoloer, støypartier på slutten av låter er noen av de nye innslagene i Major Parkinson sitt forskrudde univers.

Det er deilig å se et nytt norsk band som ikke faller pladask på trynet på andrealbumet, Major Parkinson gjør definitivt ikke det. Låtene er knallbra,uttrykket er både mer konsentrert og hakket heftigere og alt låter generelt sett nydelig. Songs From A Solitary Home er et supert andrealbum til å følge opp et mesterverk av et debutalbum. Major Parkinson er kommet for å bli!

Hør albumet i Spotify eller WiMP! (Spotifylinken blir oppdatert så fort de legger ut albumet der)

Sjekk ut dagens låt her: http://nymusikkhverdag.blogg.no/1284450441_blood_command.html