ANMELDELSE: THERE IS A HELL, BELIEVE ME I'VE SEEN IT.. - BRING ME THE HORIZON.

Oliver & gjengen er tilbake med nytt album, holder det koken?

Bring Me The Horizon har klart noe få metalcoreband får til, de klarer å lage interessant musikk til og med på tredje plate. På det nye albumet med en av 2010s mest pretensiøse albumtitler til nå "There Is a Hell, Believe Me I've Seen It. There Is a Heaven, Let's Keep It a Secret" presser de ut det som kun kan forklares som ekstremt catchy metal. Låter som Home Sweet Hole, Fuck og Visions er både harde og heftige samtidig som de er minneverdige låter med refrenger som sniker seg inn i hodet ditt og blir der. Produksjonen på dette albumet minner veldig om den som vi finner på Suicide Season, det forrige albumet. Den distinkte gitarlyden er tilbake, de små dryssene av elektronica finner du også på en del av låtene og ting låter generelt sett kjent, samtidig som det føles friskt ut. De holder det kjappe tempoet gjennom storparten av låtene, selv om de ikke er redd for å dra tempoet laaaangt ned for å groove på låter som Blacklist, som for øvrig er en av mine absolutt favorittlåter på albumet.

Med sine tolv låter og snaue 53min er There Is a Hell, Believe Me I've Seen It. There Is a Heaven, Let's Keep It a Secret et kontant og presist metalcore-album som kommer til å tilfredsstille alle tidligere fans av Bring Me The Horizon, samtidig som det kanskje kan få flere folk til å sette pris på sjangeren. Selv om jeg roser albumet ganske så mye så er det noen ting som trekker litt ned, først og fremst åpningen av albumet. Åpningssporet Crucify Me gjorde meg usikker på om albumet kom til å være verdt en lytt, satt opp i mot åpningssporet på det forrige albumet Suicide Season blir denne åpningen altfor langdradd og lite minneverdig. Hvis de hadde kastet bort Crucify Me og heller latt andresporet Anthem åpne albumet hadde jeg ikke hatt dette problemet med albumet. Heldigvis tar albumet seg opp, fra låten Fuck og helt ut er albumet en fryd å høre på. Hvis noe som helst av det jeg har skrevet her høres interessant ut så er dette albumet for deg! Ikke perfekt, men sinnsykt kult!

Hør albumet i Spotify/WiMP! (Linkene blir oppdatert så snart albumet er tilgjengelig)

Liten smakebit fra albumet, låten Fuck ligger og venter på deg inni YouTubevideoen under!