ANMELDELSE: INGEN VEIT ALT - OKKULTOKRATI.

Ingen veit alt, men er det noe jeg vet så er det at Okkultokrati er et av Norges feteste band, basta bom.

Okkultokrati, et hardtslående riffmonster fra det godeste fedreland med det rykende ferske debutalbumet No Light for Mass hviler ikke på laurbærene, allerede på kommende mandag smeller de til med en fem-låts EP. For de som ikke kjenner til Okkultokrati kan jeg kjapt forklare dem med disse ordene: sortpunk, jævelskap, tjukke riff og galloperende trommer pakket inn i et støyete lydbilde hvor både black metal og 1980talls hardcore punk blir hintet til. Debutalbumet No Light for Mass er et av årets beste album når det kommer til metal og punk, herlig støyete og styggfint. EPen Ingen Veit Alt er mer av det samme, pluss litt ekstra.

Førstelåt ut, nemlig tittelsporet er en herlig støyete intro som gir deg klar beskjed om at dette ikke er en EP du kødder med, gitarstøy og feedback leder deg inn i første ordentlige låt, nemlig Triumph of Meth. Her kjører bandet seg opp i kjent stil, med heftige trommebeats og støyete gitarriff som drar deg inn i Okkultokrati sin verden for så å knuse kroppen din med en punka metal vokal som vrir og vrenger seg rundt deg, herlig, skummel og sinnsykt catchy låt. Slik fortsetter det inn i Witch House, en låt som er hakket seigere og hakket grovere. Vokalen blir mer og mer black metal, riffene blir mer og mer catchy og groovy og alt låter perfekt. Slik fortsetter det helt gjennom låten, og ut i siste egenkomponerte låt, Upon The Anvil før det er tid for å covre. Låten de covrer er No Class av punk rock bandet Reagan Youth, de gjør låten hakket vassere enn det originalen er, den karakteristiske støyete gitaren og den herlig dype bassgitaren gjør at låten legger seg perfekt inn i Okkultokrati sitt lydunivers, pluss, den er dansbar. Tro meg, jeg har prøvd, og jeg klarte det!

Alt i alt er Ingen Veit Alt et herlig påfyll med låter før vi forhåpentligvis får et helt andrealbum en gang i 2011. Verdt å sjekke ut både hvis du ble nysgjerrig på om det virkelig er sant det jeg skriver og hvis du allerede digger bandet, du blir ikke skuffet! EPen har release kommende mandag, altså 13. Desember, når den tid kommer så bør du løpe og kjøpe!