ANMELDELSE: EP - DEATHBED REUNION.

Hvor mange herlige hardcore/rock-band finnes det i Norge egentlig? Virker som det aldri tar slutt.

Deathbed Reunion fra Sandnes, Rogaland spiller en mellomting mellom hardcore og mer tilgjengelig moderne rock. Et lydlandskap mange sliter med å gjøre uten å høres ut som småkjip pyse-rock. Rett og slett en stilretning innen musikk som er vanskelig å gjøre skikkelig. Heldigvis for Deathbed Reunion tar jeg av meg hatten og sier at de har truffet spikeren på hodet, hardt og presist. Det låter febrilsk, lekent, beinhardt og desperat ut. Kort fortalt, det er skamfett. Unge er de også. EPen, som varer i rundt 15min inneholder fire låter som alle er sterke individuelt, samtidig som de passer enormt god sammen.

Gå til Urørt for å finne ut mer om låta og artisten

Førstesporet Next Season I'll Quit braker løs med heftig trommer, vokal som er maktdemonstrerende samtidig som en slags typisk indie-rock nervøst/desperat er å høre inni der også, noe som passer musikken perfekt. Deathbed Reunion balanserer mellom fengende refrenger, intrikat instrumentering og småintense riff med overveldende suksess. For å muligens tråkke på nåværende/fremtidige fans sine tær.. Både frustrerte tenåringer som kun lytter til Fall Out Boy og The Black Parade plata til MCR og tror det er ekte hardcore og fans av eldre hardcore/rock vil sette pris på dette. Som de på fagspråket sier, Deathbed Reunion har crossoverpotensiale. Alle fire låtene på EPen bygger på samme fundament. Harde trommer, catchy riff, røff (og tøff) vokal og konstant punkstemning. Det er 15min harde minutter, samtidig som det er tilgjengelig nok til at en stor mengde mennesker vil sette pris på musikken, ikke bare hardbarka punkjævler.

For å oppsummere har jeg kun en ting å si. Jeg finner ingenting negativt ved EPen. Alt låter bra, det fenger kraftig og alt i alt er Deathbed Reunion et band jeg gleder meg vanvittig til å høre en fullengder av. Ikke minst å kanskje få sett de live. Anbefaler alle og enhver til å stikke bort på Urørt for å laste ned EPen gratis, du kommer ikke til å angre!

Trykk her for å laste ned: Nrk Urørt