ANMELDELSE: HAND US THE ALPHA MALE! - BLOOD COMMAND.

Blood Command er fremdeles det sinteste pop-bandet i Norge.

Hand Us The Alpha Male! er Blood Command sin tredje EP i 10" trilogien deres. Rød, blå og nå gul. Blood Command har alltid vært et band med en fot i herlige pop-hooks/refrenger samtidig som de har den andre foten og resten av kroppen plassert i et illsint riff-nirvana nesten uten sidestykke. Nylig annonserte de at de spiller inn sitt andre album, oppfølgeren til 2010 albumet Ghostclocks. Før den tid har vi fem nye låter og en beinhard coverlåt å godte oss med. Hør låten med samme navn som EPen i spilleren rett under her, heftig og herlig.

Hand Us The Alpha Male by TigerFysiskFormat

Det første som slår meg når jeg lytter til Hand Us The Alpha Male! EP er at Blood Command er sintere enn før, noe som ikke sier lite hvis man har hørt hva de har pumpet ut tidligere. Trommene er flere hakk heftigere, riffene er både mørkere og hardere og sist men ikke minst, Silje Tombre. Vokalist Silje Tombre har helt siden jeg kjøpte Party All The Way To The Hospital EP vært sangerinnecrush nummer en her i Norge. Det er brutalt og aggressivt, samtidig som hun synger vanvittig godt og kraftfullt på de mer avslappa partiene også. På låter som Hand Us The Alpha Male, White Noise og Favourite Three Of Lunatics får vi høre denne dynamikken i all sin herlighet. Kort fortalt, Silje Tombre er den råeste dama i Norge.

Blood Command har med denne EPen slått hardt i bordet og bekreftet det at de er et av Norges desidert beste rockeband. Den illsinte fremtoningen, både instrumentalt og vokalmessig er enestående her til lands. Få band klarer å balansere på kanten av hardcore/punk og pop-musikk like suverent som Blood Command. Med fem nye låter og en brutal cover av Jeroan Drive sin låte Schizofrenic Summer er Hand Us The Alpha Male! EP årets råeste norske utgivelse. Kjøp den, hør den, nyt den og elsk den.

Avslutter med Blood Command sin cover av Jeroan Drive låten Schizophrenic Summer, også hentet fra EPen!

Schizophrenic Summer by TigerFysiskFormat