ANMELDELSE: ON THE GROUND - NOVEMBER HOMECOMING.

November Homecoming gjør pop på en velkjent måte, noe som slår begge veier.

Sjangeren popmusikk er en meget bevandret sjanger. I roten på denne sjangeren finner vi noen typiske kjennetegn; fengende, enkle og minneverdige låter. November Homecoming er et band som sikter seg inn på nettopp dette, låter som er enkle, minneverdige og fengende. På albumet On The Ground finner man relative fulltreffere på nevnte kriterier, samtidig som  noen låter som er totalt skivebom. Ingenting på albumet er grusomt, men heller ikke fantastisk. Gjennomsnittlig er et nøkkelord til dette albumet for min del.

Albumet starter med tittelsporet On The Ground, en låt som fungerer som en pekepinn for resten av albumet. Lett, lystig pop med en til dels sårt bakteppe. November Homecoming er ikke melankolsk pop, men heller ikke solskinnspop. Selv om låten er en fin liten sak blir jeg aldri helt fenget, ingenting griper meg. Denne låten, som mesteparten av albumet svever bare forbi meg når jeg lytter på det. Det er en fin lytt, men etter siste låten rundes av sitter jeg ikke igjen med noe. Ingen følelser eller tanker rundt albumet, noe som trekker karakteren noen hakk ned. Et album skal ikke bare være en samling låter, det skal være en sammenhengende opplevelse. En oppgave On The Ground ikke klarer å få til for min del.

On The Ground er for all del et helhetlig produkt, låtene passer godt sammen, både lydbildemessig, arrangementmessig og når det gjelder tekstene. Problemet mitt er bare det at ingenting forbløffer meg eller gir meg en god følelse eller noe som helst. Noen låter fungerer fint, eksempelvis tredjesporet Ain´t Sleepy. Uansett blir konklusjonen at hvis jeg ikke kan sitte igjen med noe etter fullført lytting blir jeg skuffet, noe som har skjedd med dette albumet. Dessverre.

Hør litt fra albumet i spilleren under:

Gå til Urørtfor å finne ut mer om låta og artisten