ANMELDELSE: DO IT RIGHT - BONE SHAKERS.

Bergenske Bone Shakers følger regelboka på sin første EP.

Bone Shakers er et band fra Bergen som lager ballerock med enkle hooks og drivende riff. På EPen Do It Right finner man fem låter som alle kan plasseres under nevnte sjanger. Første låt ut er You Make Me Wanna, helt fra starten vet man hva man har i vente. Allsang-refreng, enkle riff og et velkjent lydbilde. Dessverre er det litt for velkjent, jeg hører ingenting som skiller Bone Shakers fra andre som gjør lignende ting. Et eksempel er Manheads, også fra Bergen. De gjør en lignende greie men har litt mer energi i låtene sine som gjør dem mer interessante, i hvert fall for mine ører.

Slik fortsetter det gjennom store deler av EPen. Ingenting er grusomt, men heller ikke noe som står igjen som særlige høydepunkt. Trommene har et godt driv, gitaristene er utvilsomt flinke men selve låtene blir for lite minneverdige. Eneste unntaket er sistesporet, Dr Ohm. På denne låten gjør Bone Shakers lydbildet sitt litt sintere og lekent. De resterende låtene er gjort på en måte som blir vanskelig å skille fra andre band. Bone Shakers følger regelboka litt for mye, dessverre.

Alt i alt er Do It Right en god EP, selv om den ikke blåser hodet av meg. Låtene er ikke dårlige, jeg blir bare ikke helt overbevist. EPen høres for stram ut, litt mer lavfrekvens i gitarene hadde gjort underverker. Det er ikke alltid nok med gode riff, hele lydbildet er viktig. Jeg nevnte Dr Ohm som et høydepunkt, og det står jeg inne for, låten er herlig. Hvis Bone Shakers går mer i den retningen fremover vil jeg føye meg inn i fanklubben deres, foreløbig er helheten litt for anonym for min smak.