ANMELDELSE: SPORTING EVENT - TWIN PINES MALL.

Å bli slått i magen gjentatte ganger og like det.

Twin Pines Mall er i første omgang en duo. Bak disse ni låtene sitter Andreas Westhagen og selveste Uno Møller kjent fra sine herlige solo-plater og selvfølgelig Team Me. Med dette prosjektet er det post-hardcore som står i fokus. Sporting Events kan deles i to, hvor første halvdel er den mer intense, småskeive delen av albumet. Fra låt fem og ut er det fremdeles hardt, intenst og friskt, men nye elementer tar mer plass enn på låtene i starten av utgivelsen. Allerede i første låt får vi et refreng som blir sunget istedenfor å bli brølt/skreket, men mot slutten av albumet får dette elementet av musikken til Twin Pines Mall mer plass i låtene.

Last ned hele skiva gratis her: http://twinpinesmall.bandcamp.com/

De første fem gjennomlyttingene av Sporting Events resulterte alle i samme konklusjon. Jeg digget første halvdel, og likte andre halvdel, men ikke så veldig mye. Etter flere lyttinger har låtene mot slutten av skiva blitt minst like herlige som de litt hardere i starten. Eneste låten jeg ikke helt får taket på er spor fem, White Costumes. En låt som skiller seg litt for mye ut fra resten av albumet. No Heroes In The Avalanche er låten som følger opp White Costumes, en låt som har mange likhetstrekk til White Costumes men i tillegg til den rene vokalen er skrikene tilbake. Heldigvis. Herfra og ut er det en salig blanding av denne back-n-forth vokalstilen, noe som funker som bare det.

Sporting Event er et herlig album, til tross for noen få øyeblikk som ikke fenger like mye som høydepunktene gjør. Twin Pines Mall har lagd et svært solid album som jeg kommer til å falle tilbake på flere ganger i løpet av året som er påbegynt. Det at Twin Pines Mall gir oss dette albumet gratis er også en pluss i margen.