februar 2011

ANMELDELSE: FEILFØDT - BRUTAL KUSTUS.

Mest sannsynlig det sprøeste hardcore-bandet i Norge, Feilfødt er her for å leke med grensene mellom humor, hardcore og helvete.

Feilfødt, Smestads helter som du får inntrykk av at de kan være etter et par gjennomlyttinger av Brutal Kustus, en EP med åtte spor som ligger og sparker vilt i lufta med punka riff, heftige trommer, moshpit-partier slengt overalt og ganske morsomme tekster også. Lydbildet til Feilfødt er definisjonen av tight, alt flyter sammen sømløst, det er både lekent og disiplinert. Du trenger ikke gå lenger enn ti sekunder inn i åpningssporet Brutal Kustus før du forstår hvordan Feilfødt høres ut.

Musikalsk sett er gutta i Feilfødt plassert i en gråsone mellom thrash-metal, hardcore anno 1980-tallet (type Black Flag osv), Kvelertak og selveste Black Debbath. En spesiell suppe med assosiasjoner, heldigvis smaker det enormt godt.

Feilfødt - Brutal Kustus by TigerFysiskFormat

Brutal Kustus EP er en utgivelse med åtte låter på under sytten minutt, med andre ord er dette en rask affære, bare en låt nærmer seg tre minutt i lengde. På det jevne ligger hver låt rundt 2:30, korte smell med riff og spark. Korte låter kan gjøre en utgivelse anonym, låtene blir ofte litt for like hverandre. Heldigvis for Feilfødt sin del er dette langt fra sannhet, hver eneste låt er lett å skille mellom, alle har noe eget å fortelle, noe nytt å komme med. Denne EPen er noe alle fans av trash-metal, hardcore, punk og moshpits kommer til å forelske seg i. Løp og kjøp, hør og mosh!

NYHETER: GRATIS MIXTAPE FRA FASHAWN.

Hypp på gratis hip-hop?

Fashawn, en rapper med mye på hjerte. Han har faktisk så mye han vil ha sagt at han gir ut gratis mixtapes som varer i en hel time, lengre enn hans faktiske album! Sist ut er herlige Higher Learning 2, med frekk cover-art og en hel rekke gode låter er dette en mixtape du ikke bør gå glipp av hvis hip-hop er din greie. Trykk på linken under eller bildet øverst i innlegget for å laste ned!

Trykk her for å laste ned!

Hør en låt fra mixtapen i videoen under!

SUUNS.

Frekk art-rock fra en gjeng som utvilsomt digger både Clinic, The Residents og mørk electronica.

Suuns, et band som ligger i grenseland mellom sytti tusen forskjellige sjangre uten at det noen gang blir rotete. Kall dem post-punk, kall dem art-rock, kall dem kraut-rock, pokker heller, kall dem psych-rock. Samme hva du foretrekker av disse sjangrene, Suuns har det. Bandet som kommer fra Montreal er signet til det fantastiske selskapet Secretly Canadian, et label som har band som Yeasayer, Antony and the Johnsons, jj og Here We Go Magic pluss en hel rekke flere på artistrosteren sin. De ga nylig ut debutalbumet sitt, Zeroes QC, et herlig album fylt av magiske lyder, herlige riff og en stemning ut av denne verden.

Låten jeg deler med deg heter Up Past The Nursery, første singel fra plata. Hør, se og nyt!

LATE OF THE PIER.

Synther, indierock, eksentrisk vokalist og omtrent førti tusen liter hipsterhet strødd oppå? Ja, gjerne!

Late Of The Pier er herlig band fra Castle Donington, England. De spiller indierock som for det meste følger regelboken, hvis man ser bort fra den heftige bruken av synther. De slapp debutalbumet Fantasy Black Channel høsten 2008 og er i skrivende stund dessverre på det de så fint kaller Hiatus, jobber litt med sideprosjekter og den slags. Heldigvis er Fantasy Black Channel et herlig album som du bør sjekke ut hvis du ikke allerede har hørt det!

Låten jeg viser deg er den mest energiske låten på albumet, låten heter Focker og høres ut som om Justice plutselig ble en kvartett og dro på seg hipsterklær. Pussig, men faen så fett også. Hør og nyt!

NYHETER: ENDELIG, NY MUSIKK FRA SYNKOKE!

Hva, ny låt fra SynKoke? Ja visst!

SynKoke goes NATT&DAG.

SynKoke, faktisk et av de første bandene jeg skrev om på denne bloggen. (trykk her for å lese) Dette var dagen etter jeg så dem spille en konsert i Haugesund, på Café Moody. Jeg hadde hørt noen låter av dem fra før av, men jeg var langt ifra klar for hva jeg hadde i vente. Albumet Hokjønn ligger et sted mellom jazz, psychedelic rock og matterock. SynKoke = psychedelic math-jazz? Kanskje. De har nå vært i studio den siste tiden og endelig får vi høre hva de har klart å (syn)koke sammen!

Låten har fått den enormt pretensiøse og enormt kule tittelen Our solar system, all the ideologies, and me.

Synkoke - Our solar system, all the ideologies, and me by Brilliance Records

Pssst... Vil du høre den kuleste hip-hopen anno 2011? Trykk her!

TYLER, THE CREATOR.

Liker du hip-hop men sliter med å finne noe fra de siste to årene som ikke suger? Les videre.

Tyler, The Creator er en rapper, kort og brutalt fortalt. Denne tynne rapperen med good guy-look og et sjarmerende smil er mest sannsynlig den rapper alle musikkbloggere kommer til å skrive som ville dyr om. Det er skittent, både lydmessig og tekstmessig. Til nå har han gitt ut et album på egenhånd, nemlig Bastard fra 2009. To album er på vei, først Goblin i år, deretter Wolf i 2012. I tillegg til alt dette er han i hiphop-crewet OFWGKTA, kort for Odd Future Wolf Gang Kill Them All. Produktiv kar med tanke på at han knapt er fylt 19 år!

Låten du får høre her heter Yonkers, en enormt seig låt med tekst om å blandt annet drepe Bruno Mars. Provosere er noe denne fyren liker, småcreepy video også! Hør og nyt.

Bonusvideo! Tyler, The Creator med OFWGKTA på Jimmy Fallon som faktisk sendes live i USA as I blog, låten heter Sandwitches!

NYHETER: SNIKLYTT PÅ NY SINGEL FRA JEROAN DRIVE.

Jeroan Drive, et av de desidert feteste punk/hardcore-bandene i landet slipper ny singel 21.Februar. Vil du høre den allerede nå?

Jeroan Drive slipper singelen Satanic Piss! (The Bells of Blood) mandag 21.Februar, men allerede nå kan du høre den! Bare trykk play på SoundCloud-spilleren under for å høre. Bandet er aktuelle med to konserter på By:Larm, først på torsdag, da spiller de på John Dee kl. 21.00. På Fredag er det på Rockefeller Annex kl. 23.00 det skjer. Nytt album jobbes også med, det får vi høre mer av til høsten.

Hør låten med den herlige tittelen Satanic Piss! (The Bells Of Blood) ved å trykke play rett under.

Jeroan Drive - Satanic Piss! (The Bells Of Blood) by Brilliance Records

Bonuslåt, hør Blood Command sin cover av en gammel Jeroan Drive låt!

BloodCommand - Schizophrenic Summer by TigerFysiskFormat

PARANOID JAMES.

James er kanskje paranoid, men musikken er skambra.

Paranoid James, et band fra hovedstaden Oslo, spiller riffbasert alternative rock med et øye og øre for gode refrenger. I 2008 slapp de Infrasound EP under navnet LØVGAARD (Vokalist og låtskriver heter Vetle Løvgaard, derav navnet) De sier selv at de er inspirert av band som Tool, A Perfect Circle, Nine Inch Nails og Alice In Chains, noe jeg kan se meg enig i. Spesielt NIN og Alice In Chains, det groover noe sinnsykt når gutta i Paranoid James sparker i gang. De er aktuelle med debutalbumet Fatal Fix og spiller også på By:Larm nach @Skuret, event linkes til rett under her.

BY:LARM NACH@SKURET: LINK

Hør og se låten Before i musikkvideoen under, kraftfull låt som viser Paranoid James på sitt aller beste, hør og nyt!

ANMELDELSE: BLACK WAVES 7" - DYST.

Unge og lovende Dyst slipper løs 7" singelen sin Black Waves 14. Februar.

For de som ikke kjenner til bandet, Dyst er et band fra Sotra/Bergen som spiller en blanding av metal, punk og hardcore. På første utgivelsen Do You Miss Any Bricks? kjørte de seg opp på hardcore i samme gate som Converge, med litt mer punk enn metal. På Black Waves derimot utfolder de seg i et mye tyngre lydbilde. Gitaren har mer lavfrekvens, produksjonen er bedre (Harry's Gym Studio leverer varene atter en gang) og vokalist Joakim Vindenes har mer brøl i stemmen sin, han er sjef over lydbildet, vokalist fylt til randen med autoritet. Kort sagt, alt er rett og slett omtrent trettisju hakk tyngre, og takk og lov for det.

Se den rykende ferske videoen til Black Waves, anmeldelsen fortsetter under!

Dyst har gått ifra å være forfriskende punk/hardcore til å låte som et modent, voksent og alvorlig band som legger mye arbeid i låtskrivingen sin. De spiller fremdeles relativt enkle riff, men gjør det på et enormt selvsikkert vis. Det lydbildet de plasserer seg i med denne singelen gjør at Dyst kommer til å stå på egne bein, uten å måtte bli sammenlignet med f eks Social Suicide, som både er kompiser med Dyst og er signet til samme label, Brilliance. Der hvor Social Suicide omfavner punk/hardcore og gjør det steinbra kjører Dyst seg opp på flere hakk tyngre gitarer og mer metal. Hovedlåten på singelen, nemlig låten Black Waves er et monster av en låt. Rått og skittent gitarriff innleder låten, trommene banker vettet ut av skallen din og som nevnt tidligere, vokalen er så autoritær at jeg får bakoversveis til tider. Låten er rett og slett skambra, basta bom.

I anmeldelsen av Social Suicide sitt debutalbum skrev jeg følgende: "Kort oppsummert er Broken Pilgrims det heftigste, mest eksplosive og fengende metal/hardcore-punk albumet på lang tid her til lands." Hvis Dyst klarer å overføre den enorme energien som de viser på denne 7" over på albumformatet skal vi ikke se bort ifra at Social Suicide får besøk oppe der blant de beste metal/hardcore-punk albumene Norge har fostret på lang tid. Gutta i Dyst er til og med flere år yngre. Merk mine ord, Dyst er her for å bli.

PS: Hypp på mer fersk og hard musikk fra Norge? Trykk her: linklinklink...

LIKE RATS FROM A SINKING SHIP.

Sinte menn, rotter på skip og låter som er ferdig på under ett minutt? Fuck yeah.

Like Rats From A Sinking Ship er et band jeg har hatt lyst til å skrive om lenge, de kommer fra Trondheim og spiller hardcore med elementer fra en rekke andre sjangre. Det er kjapt, det er opphakka type Dillinger Escape Plan men også groovy og catchy som nyere punk. Bandet er en trio, en på trommer, en på gitar og en på vokal og diverse keyboards. Idag er de ute med en frenetisk musikkvideo, for å si det mildt. Låten er ferdig på 0:45, videoen provoserer øynene dine og forvirrer deg, men det er herlig.

Låten har den frekke tittelen Honk If You're A Nihilist, se videoen og ta inn all galskapen. Hør, se og nyt!

ANMELDELSE: YET YOU GIVE ME (THE BLUES) 10" - DIG DEEPER.

Dig Deeper gir oss en rykende fersk EP med fem låter fylt til randen med blues, country og stadionrock om hverandre.

Dig Deeper, et Bergensband som kort og greit spiller rock. Hvis man går dypere inn i det kan du høre både Madrugada/Nick Cave stemning, eldre countryrock og et preg av 2000tallets indie-rock, rett og slett stadionrock innpakket i et varmt og med mangel på bedre ord, koselig lydbilde. Første fysiske utgivelse fra Dig Deeper er EPen Yet You Give Me (The Blues), spørsmålet er såklart om bandet har klart å få til samme magi som på første singelen "Memphis".

EPen starter med nevnte Memphis, en låt som umiddelbart viser deg hva Dig Deeper driver med. Rolige og laidback melodier på gitar satt opp mot tight tromming, og den sjangertypiske oppbygningen mot allsangrefrenget. Det er blitt gjort før, ingen tvil om det, men Dig Deeper gjør det enormt bra. Memphis er radiomateriale, uten tvil, en veldig sterk singel. Videre på EPen finner vi flere sterke låter, hvor Erickson stikker seg ut som en soleklar favoritt. Selv om de to nevnte låtene er mine favoritter er det ærlig talt ingen av sangene på denne EPen som drar ned, selv om sistesporet "Do You Remember Me Back Then" kanskje blir en litt for avslappet avslutning etter en mye heftigere rockelåt, nemlig Erickson. Men, Dig Deeper definitivt et band som jobber opp imot kvalitetssikring, alt høres veldig gjennomarbeidet ut.

Memphis by DigD

Som sagt tidligere i anmeldelsen, Dig Deeper finner ikke opp kruttet her. Det de gjør istedenfor er å samle sammen kruttet de gamle heltene har utviklet, drysset på litt 2011 krydderier og vips så har du en sound som funker. Nå er det bare å vente på albumet da, fem låter er bra men i Dig Deeper sitt tilfelle vil jeg høre mer, herlig musikk rett og slett.

TREMORO TARANTURA.

Er det shoegaze? Er det ambient? Er det post-rock? Er det trance? Det er Tremoro Tarantura, og det er herlig.

Vakkert polaroid tatt av Christina Undrum Andersen, flere bilder tatt av henne her: linklinklink

Tremoro Tarantura er et band du kanskje ikke har hørt om, eller, å kalle det et band er å kanskje dra det litt langt. Egentlig kan Tremoro Tarantura kalles et enmannsprosjekt, det meste blir gjort av et menneske. Utenom dette er det veldig lite jeg vet om prosjektet, informasjon om dem finnes knapt. Noe som egentlig ikke gjør noe, med denne type musikk er det sjeldent man ser artistene fremme i rampelyset, mystikk er viktig. Musikken til Tremoro Tarantura kan oppsummeres med disse ordene: svevende, mystisk, mørk stemning, kulde og varme samtidig og gode øyeblikk drysset litt her og der i de lange komposisjonene de skaper.

Låten du kan høre og laste ned helt gratis i spilleren under varer i over 9min men til tross for lengden blir den aldri kjedelig, men heller aldri masete. Dette er stemningsmusikk, etter du har hørt låten kan du ikke nynne melodilinjene til en kompis for å beskrive låten, rett og slett fordi det har skjedd så mye de 9minuttene at du sitter tom og tankefull når låten tar slutt. Det er en herlig følelse, som ihvertfall har fått meg til å lytte til denne låten gjentatte ganger etter hverandre.

Vær kul og lik dem på facebook da, trykk på denne setningen du.

Sangen du får høre i spilleren heter Traumarium, en komposisjon på hele 9:44. En storslått, minimalistisk og stemningsskapende sang som er helt gratis å både lytte til og laste ned rett her på bloggen. Hør og nyt!

TRAUMARIUM by TREMORO TARANTURA

NYHETER: THE KILLS UTE MED SPLITTER NY MUSIKKVIDEO.

Jepp, Satellite har fått video.

The Kills er som noen av dere kanskje vet The Dead Weather vokalist Alison Mosshart sitt hovedprosjekt. En bluesrock-duo med en groove og stemning som få kan måle seg med. De er snart aktuelle med nytt album, men først ut er musikkvideoen til førstesingelen, nemlig låten Satellite. Det låter rått og sterkt, The Kills er endelig tilbake, takk og lov.

PS: Sjekk ut dagens låt ved å trykke på denne setningen, vi snakker om norsk galskap fra en duo som elsker Justice..

ANTICHRIST.

Hva sier du til litt ondskapsfull Justice-ish galskap? Var det jeg tenkte, bla ned og les mer du.

Antichrist er en nylig oppstartet norsk duo, de lager og spiller en type electronica som er stappet full av fransk elektronica type Justice og Daft Punk, bare mye mye skitnere. Duoen er bygd opp av en på trommer og en som kjører seg opp som dj. Det låter lekent, aggressivt som pokker og ja, ondskapsfylt. Til nå har de skvist ut en egenkomponert låt, den du får høre nederst i innlegget, pluss en voksende rekke remixer. Ved å trykke på bildet under kan du stikke innom Bandcampsiden deres og laste ned en femlåts mix-tape med remixer og mashups, helt gratis! Antichrist er her for deg, er du klar?

Les et intervju på Smug.no ved å trykke på denne linken: http://smug.no/post.aspx?ID=7410

Trykk på logoen under, herlig musikk ligger inni den.

Hør låten Laura Palmer ved å trykke play på spilleren under, du kan også laste den ned helt 100% gratis også!

Laura Palmer by Antichrist

NYHETER: SOCIAL SUICIDE SIGNER MED REDFIELD RECORDS.

Det tyske selskapet Redfield Records har band som We Came As Romans, We Set The Sun og Heroes & Zeroes i stallen allerede, nå føyes Social Suicide inn i den rekken.

Det betyr at Social Suicide sitt debutalbum "Broken Pilgrims" slippes i Europa 15. April, etterfulgt av en 1 måneds lang Europaturné med bla. Comeback Kid og Kvelertak! Gode tider for norsk hardcore/punk. Under får du en oversikt over hvor og når de spiller, blir travle men forhåpentligvis gode tider for Social Suicide fremover!

Through The Noise European Tour 2011 (w/ Comeback Kid, The Ghost Inside, Kvelertak, Gravemaker)
Presented by Fuze Magazine, Metal Hammer & Allschools Network

15.04. D-Hamburg, Knust
16.04. D-Köln, Essigfabrik
17.04. UK- Nottingham, The Rescue Rooms, Hit The Deck Fest

18.04. UK- Glasgow, Garage

19.04. UK- Manchester, Club Academy
20.04. UK- London, ULU

21.04. UK- Sheffield, Corporation

22.04. UK- Plymouth, White Rabbit

23.04. B- Meerhout, Groezrock
24.04. F- Paris, Bus Palladium

25.04. NL- Utrecht, Helling

28.04. FIN- Helsinki, Nosturi

30.04. SWE- Linköping, Skylten (MATINEE! doors are at 2pm, first band 2.15pm)

01.05. D- Leipzig, Conne Island

02.05. PL- Katowice, Mega Club
03.05. D- Berlin, Columbia Club

04.05. D- Aschaffenburg, Colos Saal

05.05. D- Nürnberg, Hirsch

07.05. H- Budapest, Dürer Kert

08.05. D- München, Feierwerk

09.05. AT- Wien, Arena

10.05. IT- Vicenza, People Club
11.05. IT- Pinarella Di Cervia, Rockplanet

12.05. CH- Aarau, Kiff

13.05. D- Saarbrücken, Garage
14.05. D- Stuttgart, Universum

Sjekk ut videoen til første singelen fra albumet Broken Pilgrims under, "5th Man On A Dead Man's Grave"!

ANMELDELSE: BACKS TO THE FUTURE - HIAWATA!.

Med ryggen til fremtiden lager Hiawata! et herlig popalbum spekket full av hitlåter.

Hiawata!, et av de bandene som ikke den oppmerksomheten de fortjente når de platedebuterte. Førstealbumet var solid, god låtskriving og et band som virkelig hadde et øre og to for en catchy melodi. Men folket tok ikke imot, synd for folket. Nå er de ute med nytt album, med det lure navnet Backs To The Future. Holder det samme standard som forrige plata?

Albumet starter låten The Deep End, en sommerslig pop/rock låt som dunker avgårde med klimprende gitarer, enkel men effektiv tromming og et refreng som utvilsomt setter seg fast i hjernen din, og blir der. Hiawata! har funnet formelen sin, enkle låter men med substans. Slik fortsetter det inn i spor to, Buddha of Suburbia (herlig tittel, naturlig assosiasjon til Green Day låten Jesus of Suburbia) Også på denne låten sitter refrenget som støpt. Det låter lekent, bandet koser seg på hver låt. Band så forskjellige som The Cure, Best Coast og Weezer dukker opp i hodet mitt under flere av låtene her, Weezer dukker henholdsvis opp på låten High Five, men det kommer vi tilbake til.

Tekstmessig er Backs To The Future tro til formelen vi etablerte lengre oppe i anmeldelsen, det er enkelt, ingen overflødige ord, de ordene som får bli igjen har substans i massevis. Perfekt eksempel på det er på låten Detention hvor teksten går som følger: "I would go to detention, just to get your attention." Det er så enormt basic, men vokalisten presterer å få det til å høres enormt ektefølt ut, ikke kleint i det hele tatt. Det går mye i kjærlighet, noe som ikke er uvanlig innen denne musikken. Hiawata! lener seg på en gammel formel, men de gjør det skambra, rett og slett.

Nå er det på tide å snakke om High Five, låten som stikker seg ut for meg som den beste på albumet. Den som minnet meg om Weezer. Teksten er så simpel som bare pokker, det handler fremdeles om kjærlighet. Musikken rundt er lett og leken, gitarens fuzz-lyd høres ut som den Weezer bruker for å pumpe ut sin pop-punk/rock. Det fantastiske allsangrefrenget blir sunget om og om igjen, kun avbrutt av seksjoner med samtaler mellom det som trolig er bandmedlemmene. Herlig, kort sagt.

Med Backs To The Future har Hiawata! prestert å lage et lekent, gledesfylt og sommerslig pop/rock album som aldri blir verken kjedelig eller for pompøst. Det pompøse er der, men godt innpakket i korrekte doser. Et sterkt album fra et band som dessverre ble oversett sist gang de ga ut et fullengdes album. Forhåpentligvis vil folket se hvor bra denne skiva er, fordi det er den!

NYHETER: BLOOD COMMAND UTE MED NY SINGEL.

Galskap fra Bergen, ny singel fra Blood Command.

Blood Command, bandet som ga ut et av de aller beste punk/rock albumene ifjor og i tillegg har hele to ballesparkende EPer i merittlistene er nå ute med ny singel, første låt ut fra den kommende EPen Hand Us The Alpha Male. Låten er en cover av hardcoreheltene i Jeroan Drive (som har 10års jubileum i år, hipp hipp!) Hør sangen i SoundCloud-spilleren under!

LEIF & THE FUTURE.

Synth, pop, mørke og glede, velkommen til fremtiden, og Leif såklart.

Si hei til Leif & The Future, det herlige popensemblet som ifølge bandet selv er inspirert av "stilongs, oslo-winter, langrennski, brian eno, the space echo, american television, indian chai and the aeropress." Musikken til Leif & The Future sitter fint på gjerdet mellom synth pop, Joy Division melankoli og sommerslig feelgoodstemning, sær blanding. Heldigvis er dette en kunst bandet mestrer til de grader. Ifjor kjørte de seg opp med hiten Let You Go, idag slapp de den nye singelen sin "You Like It Better". Hør låten her på bloggen nå, alt du trenger å gjøre er å trykke play på spilleren under!

Låten heter You Like It Better, en herlig låt som utvilsomt vil få det til å rykke i dansefoten til de aller fleste der ute, forhåpentligvis også deg. Hør og nyt!

Leif & The Future - You like it better by Brilliance Records

DUMBO GETS MAD.

Herlig psych-rock, magi? Ja.

Dumbo Gets Mad er et band jeg har gledet meg til å lytte mye til helt siden låten Plumy Tale dukket opp sent ifjor, deilig psychedelic rock med masse krydderier. Synther, gitar-effekter og et lydbilde som panorerer mellom shoegaze og tradisjonell psych-rock hele tiden. Nå er albumet Elephants At The Door her, Dumbo Gets Mad sitt debutalbum. Jeg har hørt på det nærmest non-stop de to siste dagene, et av mine favorittalbum sålangt i 2011, rett og slett. Albumet er tilgjengelig som gratis nedlastning, eneste du må gjøre er å enten dele dem på facebook eller twitre om dem.

Trykk her eller på bildet under for å bli sendt avgårde til nedlastningssiden! LINKLINKLINK

Hør låten som gjorde at Dumbo Gets Mad fikk min opppmerksomhet i videoen under, sangen heter Plumy Tale. Hør, se og nyt!

KONSERTER: THE TELESCOPES & THE FAUNS SKAL UT PÅ ØRLITEN NORGESTURNÈ.

Jepp, herlige The Telescopes skal ut på turné med de minst like herlige The Fauns, det er i Mars det skjer!

(Bilde: The Telescopes)

Datoene er som følger:
17.03 Mono, Oslo
18.03 Hulen, Bergen
19.03 Feelgood, Halden

Litt bakhistorie for de som ikke kjenner til bandene, først ut...

The Telescopes (UK) er et band med lang historie. De startet midt i den engelske shoegazebølgen 1987, men skilte seg ut ved at de eksperimenterte med en annen instrumentell struktur enn andre band på den tiden. I 1995 ble bandet oppløst, da Stephen Lawrie og Joanna Doren heller valgte å satse på deres andre band, Unisex. Men etter århundreskiftet gikkde tilbake til The Telescopes for å gi ut det kritikerroste andre-albumet «Third Wave».

The Fauns (UK)
på sin side, er et band med mye kortere historie. I fjor ga bandet ut sitt kritikerroste debut album "The Fauns" på Laser Ghost Recordings. Albumet har en eksklusiv remix av Robert Hampson fra Loop. Tidlige versjoner av deres låter har dukket opp på "The Secret Garden" og "Just Like A Daydream" samleplater. Bandet har tidligere spilt sammen med legendariske band som Snow Patrol, The Durutti Column, Galaxy 500 og The Pastels.

NYHETER: THE WHITE STRIPES = OPPLØST..

Jepp, de har gitt seg.. Jeg lar Meg & Jack gjøre all snakkingen..

Trist dag..